I filmed this Subaru BRZ at the TopGear Cup at Autodromo di Modena. In the video you can see some details of the car, the exterior and the interior, then the sound of the engine with some revs (stock exhaust). In the video there are some laps on the track from an external view and three on board laps (two fast laps and a drift lap): you can listen to the sound during the launch, the accelerations and the downshifts, but also the noise of the smoking tires while drifting. The traction control is always off.
The Subaru BRZ was jointly developed with Toyota GT86, from which it differs in some aesthetic details and suspension tuning. The engine (the same of the GT86) is a 2.0-liter gasoline 4-cylinder naturally aspirated boxer (produced by Subaru) that delivers 200 hp at 7000 rpm and a maximum torque of 205 Nm at 6600 rpm. The trasmission is rear-wheels drive with limited slip differential and it is entrusted to a manual 6-speed transmission (optional automatic transmission with shift paddles on the steering wheel). The BRZ accelerates from 0 to 100 km/h in 7.6 seconds and it reaches a top speed of 228 km/h.
Watch the video and the pictures below!
Ho filmato questa Subaru BRZ durante il TGcup (Top Gear Cup) all'Autodromo di Modena. Nel video potete vedere alcuni dettagli dell'auto, gli esterni e gli interni, poi il suono del motore e alcune sgasate. Nel video ci sono alcuni giri del circuito visti dall'esterno e tre giri a bordo della BRZ (due giri veloci e uno in drift): potete sentire il suono del motore dall'interno dell'abitacolo durante le accelerazioni e le scalate, ma anche il rumore delle gomme fumanti durante il drifting! Tutto con controllo di trazione disattivato.
La Subaru BRZ è stata sviluppata insieme alla Toyota GT86, dalla quale si discosta per alcuni dettagli estetici e per la taratura delle sospensioni. Il motore (lo stesso della GT86) è un 2.0 litri a benzina 4 cilindri boxer aspirato (prodotto da Subaru) che eroga 200 cv a 7000 giri/minuto ed una coppia massima di 205 Nm a 6600 giri/minuto. La trazione è posteriore con differenziale autobloccante ed è affidata ad un cambio manuale a 6 marce (optional il cambio automatico con paddles al volante). La BRZ accelera da 0 a 100 km/h in 7,6 secondi e raggiunge una velocità massima di 228 km/h.
Nessun commento:
Posta un commento