lunedì 5 agosto 2019
1970 FIAT Abarth 1000 OT - Hillclimb action, on board & pure engine sound
Italiansupercarvideo, 19Bozzy92 and I filmed a 1970 Fiat Abarth 1000 OT at the 24° Vernasca Silver Flag 2019, Dynamic Restoration and Conservation Concours for historic racing cars. The event traces the street of the antique hillclimb Castell'Arquato - Lugagnano - Vernasca.
In the video you can see the race car in action on the street: launch, acceleration, fly bys, curves and more. Also on board scenes. Listen to the pure sound of the engine, driven flatout.
Driver: Van Ling AD - Abarth-exhausts.com
The car is a Berlina Corsa version. Not many were made in the sixties because the OT was 85 kg heavier compared to the 1000 TC. This car was driven a long time in the FHR long distance races in Germany and has seen the Nurburgring Nordschleife more than 100 laps and has a lot of wins in its class.
It has a 982 cc engine in racing specs: 94 hp @ 8000 rpm, 4-speed hillclimb gearbox; weight 670 kg.
Io, Italiansupercarvideo e 19Bozzy92 abbiamo filmato questa Fiat Abarth 1000 OT (Omologata Turismo) alla 24° Vernasca Silver Flag 2019, concorso dinamico di restauro e conservazione per vetture storiche da competizione. L'evento è la rievocazione dell'antica cronoscalata Castell'Arquato - Lugagnano - Vernasca.
Nel video potete vedere l'auto in azione su strada: partenza, accelerazione, passaggi in velocità, curve e altro. Anche camera car. Ascoltate il sound del motore durante la salita.
Pilota: Van Ling AD - Abarth-exhausts.com
L'auto è una versione Berlina Corsa. Non ne costruirono tante poichè la OT era più pesante di 85 kg della 1000 TC. Quest'auto è stata guidata a lungo in gare di durata FHR in Germania e ha totalizzato più di 100 giri al Nurburgring Nordschleife vincendo diverse volte nella sua classe.
Il motore è un 982 cc con specifiche da corsa: 94 cv a 8000 giri, cambio da cronoscalata 4 marce, peso 670 kg.
Iscriviti a:
Commenti sul post (Atom)
Nessun commento:
Posta un commento