The Lancia Thema, unveiled in 1984, was the flagship symbol of Lancia in the eighties. In May 1986, was presented the 8.32 version. The engine is the same as the Ferrari 308 and Mondial Quattrovalvole: the 32-valve V8 2.927 liters that delivers 215 hp made it the most powerful front-wheel-drive car in the world and was called Thema-Ferrari. The engine had to undergo a number of changes to allow insertion into the hood of the car. The maximum speed was 240 km/h and acceleration from 0 to 100 km/h occurred in less than 7 seconds. The 8.32 had opulent interiors for the epoque, covered entirely with briar, Poltrona Frau leather and/or Alcantara. Between I and II series there were produced 3520 specimens (2370 in the first and 1150 in the second). See the pictures below.
La Lancia Thema, presentata nel 1984, è stata l'ammiraglia simbolo degli anni ottanta della casa automobilistica Lancia. Nel maggio 1986 venne presentata la versione 8.32. Il motore è lo stesso delle Ferrari 308 e Mondial Quattrovalvole: il V8 32 valvole da 2,927 litri che eroga 215 CV la rese l'auto a trazione anteriore più potente del mondo e fu subito soprannominata Thema-Ferrari. Il motore dovette subire numerose modifiche per permetterne l'inserimento nel cofano della vettura. La velocità massima era di 240 km/h e l'accelerazione da 0 a 100 km/h avveniva in poco più di 7 secondi. La 8.32 aveva interni sfarzosi per l'epoca, rivestiti interamente di radica, pelle Poltrona Frau e/o Alcantara. Ne vennero prodotti fra I e II serie 3.520 esemplari (2370 della prima serie e 1150 della seconda).
Nessun commento:
Posta un commento