German tuner Sportec has revealed his latest project based on the BMW 1 Series M Coupe. As standard, the six-cilynder in-line twin-turbo engine boasts 340 hp at 5900 rpm and 450 Nm of torque between 1,500 and 4,500 rpm, with overboost function and maximum torque of 500 Nm. Sportec Level 1 package involves the engine electronics and turbo, the result is 385 hp and 600 Nm of torque. Level 2 includes the installation of a new radiator, titanium exhaust and sport air filter, the engine delivers 420 hp and 650 Nm. The manual six-speed transmission was replaced with the dual-clutch trasmission of the M3. To decrease the weight of the car, the engineers have mounted a carbon roof, carbon rear cover and carbon seats, as well as ultra-light forged 19-inch Sportec SP10 wheels and adjustable Road & Track Öhlins suspension. The 1 Series M by Sportec accelerates from 0 to 100 km/h in 4.3 seconds and 0 to 200 km/h in 15.5 seconds.
Il tuner tedesco Sportec ha rivelato il suo ultimo progetto basato sulla BMW Serie 1 M Coupé. Di serie, la vettura vanta 340 cv a 5900 rpm e 450 Nm di coppia tra 1.500 e 4.500 giri, con funzione di overboost e coppia massima di 500 Nm. Il pacchetto di livello 1 di Sportec coinvolge l'elettronica del motore e del turbo, il risultato è 385 cv e 600 Nm di coppia. Il livello 2 comprende il montaggio di un nuovo radiatore, scarico in titanio e filtro aria sportivo, il motore eroga così 420 cv e 650 Nm. Il cambio manuale a sei marce è stato sostituito con il doppia frizione della M3. Per diminuire il peso dell'auto, i tecnici hanno montato tetto, baule e sedili in carbonio, oltre a cerchi forgiati ultraleggeri Sportec SP10 da 19 pollici e sospensioni regolabili Öhlins Road&Track. La Serie 1 M by Sportec accelera da 0 a 100 km/h in 4,3 secondi e da 0 a 200 km/h in 15,5 secondi.
Nessun commento:
Posta un commento