lunedì 6 maggio 2013

2x Porsche 911 on the track: 912 Gulf livery & 964 Turbo (video + photos)

I filmed two Porsche 911 at the Modena racetrack, the first one is a 912 in Gulf livery, the second one is a 964 Turbo. In the video you can see the details of the cars, the start up of the engine and some laps on the track with fast fly bys, downshifts and pure sound. The Porsche 912, produced since 1965 to 1969, is powered by a 4-cylinder air-cooled boxer engine 1.6-liter that develops 90 hp. The car accelerates from 0 to 100 km/h in 11.6 seconds and it reaches a top speed of 190 km/h. The Porsche 964 Turbo, however, was produced from 1991 to 1992. Aesthetically, the 911 Turbo is distinguished by the flared fenders and the rear wing within which is placed the intercooler. The engine is a six-cylinder boxer 3.3-liter engine producing 320 hp, capable of accelerating the car from 0 to 100 km/h in 5.0 seconds and reaching a top speed of 270 km/h. See all the pictures and the video below. 
Ho filmato due Porsche 911 Carrera all'Autodromo di Modena: la prima è una 912 in livrea Gulf, l'altra è una 964 Turbo. Nel video potete vedere alcuni dettagli delle auto, l'accensione del motore e alcuni giri in pista con passaggi ad alta velocità, scalate e il suono tipico del flat-six. La Porsche 912, prodotta dal 1965 al 1969, è spinta da un 4 cilindri boxer 1,6 litri raffreddato ad aria, che sviluppa 90 cv. La vettura accelera da 0 a 100 km/h in 11,6 secondi e raggiunge una velocità massima di 190 km/h. La Porsche 964 Turbo, invece, fu prodotta dal 1991 al 1992. Esteticamente la 911 Turbo si distingue per i passaruota allargati e l'alettone posteriore fisso all'interno del quale trova spazio l'intercooler. Il motore è un sei cilindri boxer 3,3 litri che sviluppa 320 cv, capace di accelerare la vettura da 0 a 100 km/h in 5,0 secondi fino alla velocità massima di 270 km/h.












  




Nessun commento:

Posta un commento