Porsche has unveiled details of the new 911 GT3 R, the racing version of the 991 based on the 997. The 2013 GT3 R stands out with a new aerodynamic package designed to increase downforce, to provide greater traction and support on fast. The new model introduces new bumpers, new air intakes, flared fenders, rear wing, diffuser and underbody. Also the suspension were modified, the distances have been widened and new wheels allow to mount tires with a larger footprint. The engine of the new Porsche 911 GT3 R has remained unchanged: it is the 4.0-liter six-cylinder boxer engine, which develops 500 hp. The engine is mated to a 6-speed sequential transmission with steering wheel paddles.
La Porsche ha svelato i dettagli della nuova 911 GT3 R, la versione da competizione della 991 basata sulla 997. La GT3 R 2013 si distingue principalmente per un nuovo pacchetto aerodinamico, studiato per aumentare la downforce, per garantire maggior trazione e appoggio sul veloce. Il nuovo modello introduce nuovi paraurti, nuove prese d’aria, parafanghi, alettone, sottoscocca e diffusore. Inoltre sono state modificate le sospensioni, sono state allargate le carreggiate e i nuovi cerchi permettono di montare gomme con impronta a terra più larga. Il motore della nuova Porsche 911 GT3 R è rimasto invariato: è il 4,0 litri 6 cilindri boxer, che sviluppa 500 cv. Il motore è accoppiato a un cambio 6 rapporti sequenziale, con paddles al volante.
Nessun commento:
Posta un commento