In the pictures and the video below you can see the Lamborghini Diablo GT number 16/80, at the meeting Yellow MEF organized to celebrate the first year of the Museo Casa Enzo Ferrari. The Diablo GT comes from a racing prototype (called GT1). This model, produced in only 80 examples, has a frame made entirely of carbon and aluminum roof, and it weighs 1460 kg against 1570 kg of SV. The 6.0-liter V12 engine delivers 575 hp at 7300 rpm and a maximum torque of 630 Nm at 5500 rpm. The Diablo GT has a top speed of 338 km/h and it sprints from 0 to 100 km/h in just 3.9 seconds. The engine is mated to a 5-speed manual gearbox and rear-wheel drive. The Diablo GT was also equipped with upgraded brakes and lowered racing suspension. In the vdeo you can see the start up of the car.
Nelle foto e nel video potete vedere l'esemplare numero 16/80 della Lamborghini Diablo GT, presente al raduno Yellow MEF organizzato per festeggiare il primo anno di vita del Museo Casa Enzo Ferrari. La Diablo GT deriva da un prototipo da gara (denominato GT1). Questo modello, prodotto in soli 80 esemplari, aveva un telaio interamente in carbonio e tetto in alluminio e pesava 1460 kg contro i 1570 kg della SV. Il motore V12 6.0 litri eroga 575 cv a 7300 giri/min e una coppia massima di 630 Nm a 5500 giri/min. La Diablo GT raggiunge la velocità massima di 338 km/h con scatto da 0 a 100 km/h in appena 3,9 secondi. La trazione era posteriore e il cambio era manuale a cinque marce. La Diablo GT montava anche dischi freni potenziati e sospensioni da corsa ribassate. Nel video potete vedere l'accensione del motore.
Nessun commento:
Posta un commento