venerdì 20 luglio 2012

McLaren MP4-12C by Hamann

Hamann has released some images relating to its interpretation of the McLaren MP4-12C. The German tuner aims a kit for the English super car, called memoR, with the purpose to further enhance the racer spirit and originality of the car. The special package includes: a brand new front bumper with integrated LED lights, the bonnet revisited, a showy airscoop on the roof, a new three-way exhaust, a extractor from the increased size and a big spoiler. The McLaren MP4-12C by Hamann sports a black coat embellished with decals and red details. These two shades are then taken on too flashy 21-inch alloy wheels. The aesthetic facelift is completed by the yellow brake calipers on which is written the name of the preparer.
The engine remains the standard: 3.8-liter supercharged V8 with an output of 600 hp and 600 Nm of torque, rear wheel drive and semi-automatic sequential gearbox with electronically controlled seven-speed. Consequently the performance are unchanged: 0-100 km/h in 3.3 seconds and a top speed of 330 km/h.


Hamann ha rilasciato alcune immagini relative alla sua interpretazione della McLaren MP4-12C. Il noto tuner tedesco propone per la super car inglese un apposito kit, chiamato memoR, con lo scopo d’incrementare ulteriormente l'animo corsaiolo e l’originalità della vettura. Lo speciale pacchetto comprende: un inedito paraurti anteriore con luci LED integrate, il cofano rivisitato, un vistoso airscoop sul tetto, un nuovo terminale di scarico a tre vie, un diffusore dalle dimensioni maggiorate e un grosso alettone. La McLaren MP4-12C by Hamann sfoggia una livrea nera arricchita da decalcomanie e alcuni particolari rossi. Queste due tonalità vengono poi riprese anche sui vistosi cerchi in lega da 21 pollici. Il lifting estetico è completato dalle pinze dei freni gialle sulle quali è riportato il nome del preparatore.
Il motore rimane quello di serie: 3.8 litri V8 sovralimentato, con una potenza di 600 CV e 600 Nm di coppia massima, trazione posteriore e cambio meccanico semiautomatico sequenziale con controllo elettronico a sette rapporti. Di conseguenza le prestazioni rimangono invariate: 0-100 km/h in 3,3 secondi e una velocità massima di 330 km/h.














Nessun commento:

Posta un commento