lunedì 17 settembre 2018

1965 Serenissima 308V Jet Competizione - On board & orgasmic engine sound



Italiansupercarvideo and I filmed the Serenissima Jet Competizione at the 23° Vernasca Silver Flag 2018, Dynamic Restoration and Conservation Concours for historic racing cars. The event traces the street of the antique hillclimb Castell'Arquato - Lugagnano - Vernasca.
In the video you can see the race car in action on the street: launch, acceleration, fly bys, curves, flames from exhaust and more. Also on board scenes. Listen to the pure sound of the engine, driven flatout.
The 308V Jet Competitzione was commissioned by Count Giovanni Volpi, for his Scuderia Serenissima racing team, to the designer Alberto Massimino, and it was built by Sassamotors of Modena. The Jet Competizione features a 3.0-liter V8 M166 engine with 307 hp @ 8500 rpm, connected with a Colotti 5-speed gearbox, designed for both racing and road cars. Top speed 290 km/h. It has a space frame chassis and aluminum body shell. This is the n° 003 examples.
The 308V Jet participated just one race, the hillclimb Castione Baratti-Neviano degli Arduini: the test driver Luigi Bertocco came second in the category Sports Prototypes. Then, the engine was installed on the McLaren F1 "M2B-2", on the CanAm McLaren M1C and finally on the Lola Mk6. The car was restored at Carrozzeria Speciale Millenium Racing of Turbenthal (Switzerland) and made its first public appearance at the 2006 Concorso d'Eleganza Villa d'Este.

Io e Italiansupercarvideo abbiamo filmato questa Serenissima Jet Competizione alla 23° Vernasca Silver Flag 2018, concorso dinamico di restauro e conservazione per vetture storiche da competizione. L'evento è la rievocazione dell'antica cronoscalata Castell'Arquato - Lugagnano - Vernasca.
Nel video potete vedere l'auto in azione su strada: partenza, accelerazione, fiammate dallo scarico, passaggi in velocità, curve e altro. Anche camera car. Ascoltate il sound del motore.
La Jet Competizione fu commissionata dal Conte Giovanni Volpi, per la sua Scuderia Serenissima, all'ingegner Alberto Massimino, e fu costruita da Sassamotors di Modena. La Jet Competizione monta un motore M166 V8 3.0 litri con 307 cv a 8500 giri, accoppiato ad un cambio Colotti 5 marce, designato sia per le corse che per la strada. Velocità massima 20 km/h. Ha un telaio tubolare e carrozzeria di alluminio. Questo è l'esemplare n° 003.
La 308V Jet ha partecipato ad una sola gara, la cronoscalata Castione Baratti-Neviano degli Arduini: il collaudatore Luigi Bertocco arrivò secondo nella categoria Sport Prototipi. In seguito il motore fu montato sulla McLaren F1 "M2B-2", sulla McLaren M1C CanAm, e infine sulla Lola Mk6. L'auto fu interamente restaurata dalla Carrozzeria Speciale Millenium Racing di Turbenthal (Svizzera) e ha fatto la prima apparizione in pubblico al concorso d'eleganza Villa D'Este nel 2006.


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