lunedì 1 luglio 2019

Homemade SuzuProtoSpirit 164 HP Suzuki engine - Slalom race, on board & pure sound



Italiansupercarvideo and I filmed this SuzuProtoSpirit by Rubens Ferrari at the Formula Driver Mariana Mantovana 2019.
In the video you can see the best of action on the street circuit:  launch, flatout acceleration, downshift, fast fly bys on the straight, curves, driving to the limit, slalom, and on board laps during the race. Listen to the sound of the engine.
Driver: Rubens Ferrari
This is a self-made prototype made by the same driver in his workshop in collaboration with the Giannetta workshop and which sees the use of the 2004 Suzuki 1.000cc K4 engine with the Arrow's power control unit, as well as the exhaust system, K&N air filter. At the wheel develops a power of 164Hp! Developed along the lines of the Elia Avrio prototype, it has been shortened and narrowed to 2.250 mm and 1.680 mm wide. The chassis is an F.OR.MA Racing GS00001, the gearbox is that of the Suzuki motorcycle, the chain drive D.I.D step 530, reverse gear with the starter motor of the VW Golf. For the suspension, it's all on Uniball DDG with zero clearance and this jewel has a weight of the only 470Kg!


Io e ItaliansupercarVideo abbiamo filmato questo SuzuProtoSpirit by Rubens Ferrari al Formula Driver 2019 di Mariana Mantovana.
Nel video potete vedere l'auto in azione sul circuito cittadino: accelerazioni, scalate, passaggi in velocità, curve, guida al limite, slalom e camera car durante la gara.
Pilota: Rubens Ferrari
Si tratta di un prototipo autocostruito realizzato dallo stesso pilota nella sua autoffcina in collaborazione con l'autofficina Giannetta e che vede l'utilizzo del motore Suzuki 1.000cc K4 del 2004 con centralina power commando della Arrow, così come l'impianto di scarico, filto aria K&N. Alla ruota sviluppa una potenza di 164cv! Sviluppata sulla falsariga del prototipo Elia Avrio è stata accorciata e ristretta con passo da 2.250 mm e larghezza di 1.680mm. Il telaio è un  F.OR.MA Racing GS00001,il cambio è quello della moto Suzuki, la trasmissione a catena D.I.D passo 530, retromarcia con motorino avviamento della VW Golf. Per le sospensioni è tutta su uniball DDG a gioco azzerato e questo gioliellino ha un peso di soli 470Kg!

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