martedì 4 giugno 2013

Pagani Zonda Revolucion

Pagani Automobili unveiled the final version of the Pagani Zonda Revolucion. The central monocoque is carbon-titanium, the needle on the scale stops at 1070kg. The AMG Mercedes engine is an evolution of the Zonda R powerplant. The 6.0-liter V12 now develops an output of 800 hp and 730 Nm of torque, resulting in a power to weight ratio of 748 hp per tonne. The 6 speed magnesium transversal and sequential gearbox changes gears in 20ms. The traction control developed by Bosch with 12 different settings and the renewed ABS system, allows the driver to adapt the behavior of the car to his driving style. The aerodynamics feature important innovations, like new deflectors on the front bonnet, as well as a vertical stabilizer mounted on the rear bonnet. Pagani Zonda Revolucion also features a DRS (Drag-Reduction-System) on the rear wing, the system can be activated by the driver: it is controlled with the DRS button on the steering wheel and it acts on downforce settings. The Brembo braking system adopts new cutting edge F1-tecnology derived CCMR discs. Pagani Zonda Revolucion, like all creatures coming our to the Atelier in San Cesario sul Panaro, is tailor made. Pagani Zonda Revolucion is on sale at a price of 2.2 million Euros plus taxes.
La Pagani Zonda Revolucion è la più estrema variante della Zonda R. La Zonda Revolucion è spinta dal 6.0 litri V12 AMG da 800 cv e 730 Nm di coppia. La monoscocca in carbonio e titanio contribuisce ad avere un rapporto peso potenza di 748 cv/ton, per un peso totale di 1.070 kg. La potenza viene trasferita attraverso un cambio sequenziale a 6 rapporti in magnesio, con tempi di cambiata di 20 ms. Il controllo di trazione sviluppato da Bosch prevede 12 impostazioni diverse e il rinnovato sistema ABS consentono al pilota di adattare il carattere della vettura al proprio stile di guida. L'aerodinamica presenta importanti innovazioni, come i deflettori sul cofano anteriore e lo stabilizzatore verticale sul cofano posteriore. La Zonda Revolucion monta anche il DRS (Drag Reduction-System) sull'ala posteriore; può essere azionato manualmente mediante il pulsante DRS sul volante e agisce sull'alettone posteriore per variare la deportanza. L'impianto frenante carboceramico è fornito da Brembo e deriva dalla Formula 1. La Pagani Zonda Revolucion è fatta su misura, come tutte le Pagani che escono dalla fabbrica di San Cesario sul Panaro. Pagani venderà la Pagani Zonda Revolucion a un prezzo di 2,2 milioni di euro tasse escluse. 

  













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