In the pictures you can see a Porsche 997 GT3, which I caught at the Modena racetrack. This is one of the many versions of the 911 range, but it certainly is one of the most striking: it shows off the bigger rear wing, the GT3 stripes on the sides, the central exhausts and special alloy wheels. The most interesting features, however, are under the skin. The engine is the 6-cylinder boxer with displacement increased to 3.8 liters, located right at the rear to lower the center of gravity and increase traction. In this configuration, the engine produces 435 hp at 7,600 rpm and 430 Nm at 6,250 rpm and supports a maximum speed of 8,500 rpm. The six-speed manual gearbox is mated to the limited slip differential. Acceleration from 0 to 100 km/h is in 4.1 seconds, the 0-200 km/h in 12.3 seconds and the top speed is 312 km/h. To reduce weight, doors and bonnet are made of aluminum, while the rear engine cover is made of plastic: the GT3 weights 1395 kg with a weight/power ratio of 3.2 kg/hp. This car driven by Walter Rohrl sets 7 minutes and 40 seconds on the Nurburgring.
Nelle foto potete vedere una Porsche 997 GT3, che ho beccato all'Autodromo di Modena. Si tratta di una delle tante versioni della gamma 911, ma sicuramente è una delle più appariscenti: si nota infatti l'alettone posteriore maggiorato, la scritta GT3 sui lati, scarichi centrali e cerchi in lega specifici. Le caratteristiche più interessanti però le troviamo sotto la pelle. Il motore è il 6 cilindri boxer, con cilindrata portata a 3,8 litri, posizionato a sbalzo al posteriore per abbassare il baricentro ed aumentare la trazione. In questa configurazione il motore eroga 435 cv a 7.600 giri e 430 Nm a 6.250 giri e sopporta un regime massimo di 8.500 giri. Il cambio manuale a sei rapporti è abbinato al differenziale autobloccante. L'accelerazione da 0 a 100 km/h avviene in 4,1 secondi, lo 0-200 km/h in 12,3 secondi, e la velocità massima è di 312 km/h. Per contenere il peso, portiere e cofano anteriore sono in alluminio, mentre il cofano motore posteriore è in materiale plastico: il peso a secco è di 1395 kg, con un rapporto peso/potenza di soli 3,2 kg/cv. Quest'auto guidata da Walter Rohrl ha girato sul Nurburgring in 7 minuti e 40 secondi.
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