lunedì 25 febbraio 2013

Cinquone Stradale by Romeo Ferraris (photos)

What you see in the picture is an elaboration of Romeo Ferraris based on the 500 Abarth: this is the Cinquone Stradale. This model comes from the racing Cinquone, but is approved for street use. The engine is the 1.4-liter T-Jet, heavily processed, capable of delivering 300 hp. The car is characterized by strengthened and increased axle shaft, Brembo calipers, new blow-off valve, turbo increased, cylinder head machined, forged pistons, intercooler increased, new cylinder head gaskets, special camshafts, new exhaust manifolds , down-pipe with 200 cells catalyst and mapping of the ECU. The adjustable structure boasts Eibach springs and Bilstein shocks, while the car rests on 18-inch Romeo Ferraris alloy wheels. The Cinquone Stradale is approved for only two passengers, it is equipped with a roll bar, a fire extinguisher, Recaro bucket seats with four-point seatbelts and Alcantara and carbon finishes. The weight of Cinquone is about one thousand kilograms, so performance of a sport car is assured.
Questa che vedete nelle foto è una elaborazione di Romeo Ferraris su base 500 Abarth: si tratta del Cinquone Stradale. Questo modello nasce dal Cinquone da competizione, ma è omologato per l'uso stradale. Il motore è il 1.4 litri T-Jet, pesantemente elaborato, in grado di erogare 300 cv. A livello meccanico, l’auto si caratterizza per i semiassi rinforzati e maggiorati, pinze Brembo, nuova valvola blow-off, turbocompressore maggiorato, testata lavorata, pistoni stampati, intercooler maggiorato, guarnizioni della testata riviste, alberi a camme speciali, nuovi collettori di scarico, down-pipe con catalizzatore a 200 celle e mappatura della centralina. L’assetto regolabile può vantare molle Eibach ed ammortizzatori Bilstein, mentre l'auto appoggia su cerchi in lega Romeo Ferraris da 18 pollici. Il Cinquone Stradale è omologato per soli due passeggeri, è dotato di un rollbar, un estintore, sedili a guscio Recaro con cinture a quattro punti e finiture in Alcantara e carbonio. Il peso del Cinquone si aggira sui mille chili, quindi le prestazioni da sportiva sono assicurate.


  








Nessun commento:

Posta un commento