martedì 5 marzo 2013

Ferrari F150 LaFerrari

The Ferrari F150 LaFerrari was unveiled at the Geneva Motor Show 2013. LaFerrari will be produced in only 499 examples. The new hypercar adopts a hybrid Hy-Kers engine, derived from Formula 1. LaFerrari has a weight distribution with a ratio of 41:59 between the two axes and a center of gravity lower than 35 mm compared to the Enzo. The interior is characterized by the fixed seat and adjustable pedals. Thanks to the use of four different types of composite in the various parts of the body, the torsional rigidity grew by 27% and flexural rigidity of 21%, compared to the Enzo. The engine is a 6.3 V12 that delivers 800 hp at 9,250 rpm, combined with an electric motor with 163 hp, which brings the total output to 963 hp and maximum torque of 900 Nm. LaFerrari is equipped with a second electric motor that provides power to auxiliary systems and a battery pack that sits in the floor, weighs 60 kg and is recharged during braking. The electric traction motor is placed in the queue the F1 dual clutch gearbox. The Brembo braking system has been developed for this specific use, it is integrated with the energy recovery system and has grippers lightened and carbon-ceramic discs. According to data reported by the House, acceleration from 0-100 km/h takes place within 3 seconds, 0-200 km/h in less than 7 seconds and 0-300 in 15 seconds. The lap time at Fiorano is equal to 1'20", five seconds less than the Enzo and in three seconds less than F12berlinetta.
La Ferrari F150 LaFerrari è stata svelata al Salone di Ginevra. LaFerrari sarà prodotta in soli 499 esemplari. La nuova hypercar adotta un motore ibrido Hy-Kers, derivato dalla Formula 1. LaFerrari ha una distribuzione dei pesi con rapporto 41:59 tra i due assi e un centro di gravità più basso di 35 mm rispetto alla Enzo. Gli interni sono caratterizzati dal sedile fisso e della pedaliera regolabile. Grazie all'impiego di quattro diversi tipi di composito nelle varie parti della scocca, la rigidità torsionale è cresciuta del 27% e quella flessionale del 21%, rispetto alla Enzo. Il motore è un 6.3 V12 che eroga 800 cv a 9.250 giri, abbinato a un motore elettrico da 163 cv, che porta la potenza complessiva a 963 CV e la coppia massima a 900 Nm. LaFerrari è equipaggiata con un secondo motore elettrico che fornisce potenza ai sistemi ausiliari e con un pacco batterie che trova posto nel pianale, pesa 60 kg e viene ricaricato durante le frenate. Il motore elettrico di trazione è posto in coda al cambio F1 a doppia frizione. L'impianto frenante Brembo è stato realizzato per questo specifico impiego, è integrato con il sistema di recupero dell'energia e presenta pinze alleggerite e dischi carboceramici. Secondo i dati dichiarati dalla Casa, l'accelerazione 0-100 km/h avviene entro i 3 secondi, lo 0-200 km/h in meno di 7 secondi e lo 0-300 in 15 secondi. Il tempo sul giro a Fiorano è pari a 1'20", cinque secondi sotto quello della Enzo e tre secondi in meno della F12berlinetta.  





Nessun commento:

Posta un commento