sabato 7 luglio 2012

Toyota GT 86

The new Toyota GT 86 is officially on sale. The design of the GT86 is the result of a long development, which has led to define the essential elements such as rear wheel drive with limited slip differential, balancing weights (53% rear) and the driving pleasure (thanks to the stability control with three setup ), despite having to deal with a price range accessible to the widest possible number of customers. The result is a 2+2 coupe with a 2.0-liter boxer D-4S direct injection 200 hp and 205 Nm of torque, for a total mass of between 1,240 and 1,280 kg depending on version. Faced with an average promised consumption of 7.8 l/100 km (which descend to 7.1 with automatic), GT 86 states 226 km/h top speed and acceleration from 0 to 100 km/h in 7.6 s, values ​​that go down to 210 km/h and 8.2 s for the automatic.
E' ufficialmente in vendita la nuova Toyota GT 86. Il progetto della GT86 è frutto di un lungo sviluppo, che ha portato a definire elementi irrinunciabili come la trazione posteriore con differenziale autobloccante, il bilanciamento dei pesi (53% al posteriore) e il piacere di guida (grazie al controllo di stabilità a tre setup), pur dovendo fare i conti con una fascia di prezzo accessibile al più ampio numero possibile di clienti. Il risultato è una coupé 2+2 dotata di un boxer di 2.0 litri a iniezione diretta D-4S da 200 CV e 205 Nm di coppia massima, per una massa totale compresa tra 1.240 e 1.280 kg in base alle versioni. A fronte di un consumo medio promesso di 7,8 l/100 km (che scendono a 7,1 con l'automatico), la GT 86 dichiara 226 km/h di velocità massima e un'accelerazione da 0 a 100 km/h in 7,6 secondi, valori che scendono a 210 km/h e 8,2 secondi per l'automatica.















Nessun commento:

Posta un commento